O MODULU


Ovaj predmet pomoći će vam da shvatite i razumete značaj žena u ruralnim područjima, njihove specifične probleme i obeležja.

Bićete osposobljeni da kritički analizirate različite društvene strategije, populacionu politiku kao i politiku zapošljavanja žena na selu.

Bolje ćete razumeti značaj i ulogu žene u poljoprivredi i njihov značaj za pitanje održivog ruralnog razvoja.

Ovaj predmet upoznaće vas sa ulogom i značajem rodne paradigme u procesima ruralnog i agrarnog razvoja.

Omogućiće vam da prepoznate rodni režim u različitim ruralnim društvenim procesima i odnosima.

Upoznaćete se sa pojmom rodne neravnopravnosti, razviti kritičko promišljanje i mogućnost prepoznavanja različitih oblika rodne neravnopravnosti i diskriminacije.

Modul je namenjen studentima četvrte godine osnovnih studije smera Agroekonomija.

Nastavnici:

dr Marica Petrović, docent

dr Danica Glavaš – Trbić, docent

dr Bojana Komaromi, docent

dr Mirela Tomaš Simin, docent

prof. dr Dejan Janković, redovni profesor

Status predmeta: Izborni

Cilj predmeta:

Osnovni cilj ovog nastavnog modula je da studenti ovladaju pojmovno kategorijalnim aparatom u oblasti proučavanja roda i da znaju da primene određene metodološke pristupe u analizi i istraživanju konkretnih problema rodnih struktura u ruralnim sredinama Republike Srbije.

Ishod predmeta:

Studenti pohađanjem nastave razvijaće znanja, razumevanje i kritičko promišljanje rodnih struktura, kako bi bili u mogućnosti da doprinesu jačanju prepoznatljivosti unutargrupnih interesa kod žena, jačanju mogućnosti da se ti interesi artikulišu kao i jačanju unutrašnjih razvojnih kapaciteta žena u selu da se aktivno uključe u razvojne aktivnosti u svom okruženju. Po završetku nastavnog procesa studenti znaju i razumeju značaj žena u ruralnim područjima, njihove specifične probleme i obeležja; sposobni su da kritički analiziraju različite društvene strategije, populacionu politiku, politiku zapošljavanja žena na selu; razumeju značaj i ulogu žene u poljoprivredi, kao i njihov značaj za pitanje održivog ruralnog razvoja.

Sadržaj predmeta:

Modul studentima pruža znanja o sledećim temama:

–   Društvene konstrukcije roda

–   Doprinosi i izazovi feminističkih teorija

–   Rod u tranziciji i tranzicija roda

–   Porodični rodni režim

–   Rodni identiteti u poljoprivredi

–   Rod i obrazovanje

–   Rod i jezik

–   Rodni stereotipi i stigmatizacija

–   Promene rodnih struktura i pravne rodne regulative

–   Rodna paradigma ruralnog razvoja

Vežbe:

Prezentacija studentskih seminarskih radova sa diskusijom.

Preporučena literatura:

  1. Milojević, I., Markov, S.(ur), 2011. Uvod u rodne teorije. Mediterran Publishing. Novi Sad
  2. Blagojević, Hjuson, M. 2015. Poluperiferija i rod: pobuda konteksta. Institut za kriminološka i sociolopka istraživanja. Beograd
  3. Čikić, J., 2021. Seoske žene i ekonomska (re)produkcija ruralnosti. Filozofski fakultet. Novi Sad

Broj časova aktivne nastave u toku semestra:

30 časova predavanja i 30 časova vežbi